„Truskawka” metoda projektu

METODA PROJEKTU ,,TRUSKAWKA”

Dzieci z grupy ,,Stokrotki” po raz pierwszy w czerwcu pracowały metodą projektu. Temat projektu został zainicjowany przez nauczyciela. Jesienią dzieci poznały owoce z sadu i warzywa z ogrodu. W czasie realizacji w/w tematyki były bardzo aktywne i zainteresowane (w miarę swoich możliwości rozwojowych) otaczającym je światem roślin. Wszystkiego chciały dotknąć i spróbować. Wtedy też zrodziła się myśl o tematyce obecnego projektu. Dlatego też posadziliśmy na działce przedszkolnej kilka pędów truskawek, aby dzieci mogły je pielęgnować, obserwować i dostrzegać zmiany w kolejnych stadiach rozwoju. Wiosną odbyliśmy wycieczkę na działkę z truskawkami, gdzie dzieci miały możliwość obserwacji kwitnących truskawek.

W pierwszym etapie projektu stworzyliśmy „siatkę pytań ”, na które w dalszym etapie realizacji szukaliśmy odpowiedzi.

Wybraliśmy się ponownie na wycieczkę do P. Gosi, gdzie obserwowaliśmy owocujące truskawki, rozmawialiśmy, oraz zbieraliśmy owoce do koszyczków.

W przedszkolu po umyciu ich w misce z wodą wysnuliśmy wniosek – trzeba myć truskawki przed spożyciem, ponieważ są brudne.W czasie degustacji owoców określaliśmy ich właściwości(kolo, kształt, zapach, soczystość, miękkość…)

W kuchcikowie pomagała nam mama Artka, z pomocą której  wykonaliśmy mus, koktajl, kompot, oraz dżem truskawkowy. Przeprowadziliśmy również sondaż, który zdaniem dzieci wyłonił najlepszy deser – koktajl truskawkowy.

Jeśli chodzi o aktywność matematyczną dzieci segregowały truskawki ze względu na kolor, wielkość, układały truskawkowe rytmy, określały gdzie leży truskawa, liczyły słoiki z dżemem, oraz porównywały ich wielkość.

Nauczyliśmy się też piosenki z repertuaru zespołu  Fasolki pt.,,Witaminki”, do której dzieci stworzyły inscenizację ruchową oraz nauczyły się tańca ,,Śmieszne miny truskawek”.

Na zajęciach artystycznych dzieci malowały, wycinały, kolorowały i lepiły z masy solnej truskawki.

W czasie podsumowania projektu dzieci zaprezentowały umiejętności recytatorskie, wokalne, taneczne, oraz przygotowały dla gości słodki poczęstunek- ciastka z dżemem truskawkowym.

Dziękuję rodzicom za zaangażowanie w realizację projektu i obecność na podsumowaniu.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.